تاریخ دقیق هالووین امسال 2022 31october برابر با 09آبان ماه1401 میباشد.

هالووین

ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک به نام ساوین برمی گردد كه در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس های محلی به تن می كردند. در قرن هشتم پاپ گرگوری سوم، یكم نوامبر را به عنوان روز گرامیداشت همه مقدسات تعیین کرد؛ خیلی زود تمام روزهای مقدس به نوعی برخی از سنت های دوران ساوین را در خود گنجاندند. در گذشته، عصر قبل از روز هالووین را با عنوان اُل هالوس ایو می شناختند كه بعدها به هالووین تغییر نام داد. با گذشت زمان، هالووین تبدیل به روزی شد كه در آن فعالیت هایی مانند قاشق زنی، ساخت كدوی هالووین،‌ برگزاری جشن ها، پوشیدن لباس های خاص و خوردن شیرینی های لذت بخش انجام می شد.

جشن هالووین یا halloween شبی شناخته شده برای تمام دنیا ، جشنی که در کشورهای غربی هر سال در روز 31 اکتبر (۹ آبان) برگزار می شود،کلمه هالووین به حدود 1700 سال قبل میرسد و از آیئن مسیحی به وجود آمده است.

جشنی که در آن همه چیز ترسناک و مهیج است و شاید بتوان گفت شرکت کنندگان در این جشن سعی میکنند ترسناک ترین شب سال را به تصویر بکشند.این مراسم مخصوص مسیحیان می باشد که به عنوان یک آئین سنتی به مدت 3 شبانه روز برگذار میشود. جشن هالووین بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است.

علامت ها و نمادهای جشن هالووین

کسانی که در این جشن حضور دارند باید لباس های ترسناک و عجیب غریب و چهره های نقاشی شده وحشتناک را تا سه شب اجرا کنند. کودکان در این مراسم اهمیت خاصی دارند زیرا بخش مهم مراسم مال انهاست. این کودکان با قاشق در خانه دیگران میروند و به جمع اوری آجیل و نبات می پردازند و حتی در مسیررفتن به جشن سمت بزرگتر ها رفته و از آنها آجیل و نبات میگیرند. رنگ های محبوب هالووین نارنجی و سیاه می باشند که از رنگ آتش در آسمان تیره شب گرفته شده است.

چندین نوع ماده غذایی مرتبط با جشن هالووین وجود دارد که اغلب شامل آب نبات هایی در بسته های تزئین شده با نمادهایی از هالووین، تافی سیب با روکش واقعی سیب، ذرت بوداده، پاپ کورن و پای کدو تنبل یا نان است. آبجوی هالووین هم که با افزودن کدو و ادویه ها به مخلوط، قبل از تخمیر آن ساخته می شود در فروشگاه های مخصوص وجود دارد.

یکی از نمادهای هالووین یک کدو تنبل یا به لاتین kurbis است که درون آن را خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهان به صورتی ترسناک در می آورند و با روشن کردن شمع در درون کدو تنبل به آن جلوه ای ترسناک می دهند.

برخی مراسمات جشن هالووین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *