پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

کوه توروس یکی از بهترین مناطق گردشگری ترکیه است که ورزشکاران بسیاری در فصل بهار و زمستان برای اسکی و یا پاراگلایدر به این منطقه مراجعه می کنند. در این مجموعه امکانات مختلفی از جمله تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه اقامتی وجود دارد

ترکیه، آنتالیا، محله گوزل

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا 

فسلیس یک منقطه تجاری مهم در زمان اسکندر مقدونی بود که از آن انواع کالاهای تولیدی و انواع روغن گل رز و عطر صادر می‌شد. این نکته را از خرابه‌های به جا مانده در این منطقه می‌توان فهمید. این شهر تاریخی بین سه منطقه توریستی معروف آنتالیا یعنی کمر، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس قرار دارد

ترکیه، آنتالیا، منطقه چام یووا

ییولی مناره در آنتالیا

ییولی مناره  Yivli Minare در واقع بخشی از مسجد قدیمی ییولی هستند. این مناره از فاصله بسیار دور نیز قابل رویت است زیرا حدود 125 فوت یا 38 متر ارتفاع دارد. مسجد ییولی به بازار شهر منتهی می‌شود که پاتوق تفریحی خوبی برای مردم آنتالیا و گردشگران است. مهمترین ویژگی مسجد ییولی نوع معماری آن است

ترکیه، آنتالیا، کالاچی، خیابان جمهوری

برج هیدیرلیک آنتالیا 

برج هیدیرلیک Hıdırlık Tower آنتالیا یکی از برج های قدیمی شهر است که بروی تپه‌ای ساخته شد تا از آن برای دیدبانی استفاده کنند. زمان ساخت برج به دوره امپراتوری رومیان بر می‌گردد

ترکیه، آنتالیا، محله گپز

خانه و موزه آتاتورک در آنتالیا

انه آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه در کنار پارک کارا اوقلو (Karaalioglu) قرار دارد. این خانه کاملا ساده در سه طبقه  طراحی شده است. جالب است بدانید آتاتورک در آلانیا به دنیا آمد؛ محل دفن او در آنکارا است و محل او در آنتالیا قراردارد. 

ترکیه، آنتالیا، خیابان Azakoglu

موزه باستان شناسی آنتالیا 

موزه باستان شناسی آنتالیا Antalya Museum همه روزه به جز دوشنبه‌ها پذیرای بزرگسالان و کودکان است. نگران نباشید این موزه برای کودکان برنامه ویژه‌ای دارد تا آنها از تماشای موزه و داستان‌های تاریخی لذت ببرند. اغلب اشیای باستانی موزه باستان شناسی متعلق به مناطق لیکیا (Lycia)، پام فیلیا (Pamphylia)، کیلیکیه (Cilicia) و پیسی دیا (Psidia) هستند که جزو مهمترین شهرهای باستانی آنتالیا و ترکیه می‌باشند.

ترکیه، آنتالیا، کونیالتی

آبشارهای خروشان ماناوگات 

آبشار ماناوگات Manavgat یکی از بی نظیرترین مکان‌های آنتالیا است که می‌تواند پاتوق خوبی برای طبیعت گردان باشدپیشنهاد می کنیم یک روز آرام را در آبشار ماناوگات سپری کنید؛ خوب استراحت کنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید. بعد از استراحت به سمت مزارع چای ماناوگات بروید و از فروشگاه مخصوص فروش سوغاتی که 24 ساعته فعال هستند، سوغاتی بخرید. از جاذبه‌های گردشگری اطراف روستای ماناگاوت آنتالیا می‌توانیم به قایق سواری، رفتینگ، بازدید از مزارع، آبشار دودن (Duden) و کافی شاپ‌های زیبای آن اشاره کنیم.

ترکیه، آنتالیا، 72 کیلومتر بعد از مرکز شهرآنتالیا

دهکده سیرالی آنتالیا 

شهر سيرالي Çıralı يا چيرالی یک شهر كوچک در جنوب غربی تركيه و شهر آنتاليا است. اين شهر با هتل‌های خانوادگی و صبحانه‌های خوشمزه‎اش که با انواع مربای تهیه شده از میوه‌های محلی هستند، بسیار مشهور است. تمام میوه‌ها در باغ‌ها و درختان منطقه پرورش می‌یابد که بهشت کوچکی برای گردشگران در تور آنتالیا ایجاد می‌کند. از دیدنی های دهکده سیرالی آنتالیا می توانیم به سواحل شنی، خرابه‌های عظیم باستانی، آشیانه لاک پشت‌ها و رمز و راز شعله های آتشین چیمارا (چیمائرا – Chimaera) اشاره کنیم. شعله‌هایی که در گذشته بر فراز صخره‌ها ۲۴ ساعت شبانه روز راهنمای کشتی‌ها و قایق‏‌های در راه مانده بودند؛ اما امروزه کارشناسان دریافتند که این شعله‌ها ترکیب گازهای موجود در سنگ با هوا است که سبب اشتعال آنها می‌شود.
منطقه سیرالی (Cirali) از نظر تاریخی قدمت چندانی ندارد اما در اطراف آن شهر تاریخی الیمپوس و یک سایت تاریخی متعلق به قرن سوم قبل از ميلاد وجود دارد.

ترکیه، آنتالیا، کمر

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا  Antalya Clock Tower متعلق به دوران عثمانی (قرن ۱۸ میلادی) است و در کنار مسجد پادشاه ساخته شد. علت اهمیت برج این است که طبق اسناد تاریخی 80 برج در اطراف شهر آنتالیا ساخته شده بودند که از آنها تنها این برج باقی مانده است. در گذشته از این برج برای تعیین حدودی زمان و ساعت استفاده می‌کردند چون در موقعیت مناسبی نسبت به نور خورشید قرار داشت.

ترکیه، آنتایا، میدان کاله کاپيسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *