چوب‌شور کنجدی بخورید

یک بسته چوب‌شور کنجدی «sesame seed» بخرید و ترجیحا آن را هنگام قدم‌زدن در خیابان استقلال ذره‌ذره میل کنید.

بورک بخورید

می‌دانستید یکی از مهم ترین سرگرمی‌های مردم ترکیه غذا خوردن است؟ شاید به همین خاطر است که غذاها، میان‌وعده‌ها و دسرهای ترکیه‌ای شهرت جهانی دارند. اگر مسافر ترکیه هستید حتما «بورک» «Burek» را امتحان کنید. خوردن بورک همراه با دوغ یکی از غذا های محبوب و سنتی ترکیه است.

بورک انواع مختلفی دارد از بورک پنیر فتا و سبزیجات گرفته تا بورک اسفناج و بورک با گوشت قیمه یا چرخ‌شده. بد نیست بدانید این غذای لذیذ که متشکل از خمیر نازک لوله‌ای «یوفکا» پرشده با مواد گوشتی است، از ترکیه بـه کشور هـای بالکان هم راه پیدا کرده است. اگر برای وعده‌ی صبحانه خوراکی‌های شیرین را ترجیح میدهید، بورک «سیب درختی و دارچین» انتخاب خوشمزه‌ای است.

بورک

لوکوم «راحت‌الحلقوم» ترکی را امتحان کنید

باسلوق، راحت‌الحلقوم یا بـه قول اهالی ترکیه «لوکوم» یک نوع شیرینی نرم مکعبی‌شکل در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف است که معمولاً روی آن ها پودر نارگیل یا پودر قند پاشیده میشود و در کنار چای سرو میشود.

باقلوای ترکی

بهترین و معروفترین دسر ترکیه «باقلوا» است. شیرینی‌ای که متشکل از موادی مثل کره، شکر، خمیر فیلو و دانه‌های روغنی است. باقلوا از چندین لایه خمیر مخصوص شیرینی «خمیری که از آرد گندم تهیه شده» و شربت «شهد» غلیظ تشکیل شده است و بین لایه‌های ان با فندق، بادام، گردو یا پسته پُر میشود. ترک‌ها باقلوا را با بستنی یا چای سرو میکنند.

باقلوا

دونِر بخورید

«دونر کباب» یا همان کباب ترکی از جمله محبوب‌ترین و لذیذترین غذا های ترکیه است. روش کار ساده است، لایه‌های گوشت مرغ با گوسفند را دور یک سیخ که بـه‌ صورت عمودی میچرخد، می‌پیچانند و در جریان چرخیدن این سیخ بـه دور شعله‌ی آتش، گوشت‌ها کباب می‌شوند.

دونر(کباب ترکی)

پیتزا ترکی

پیتزا ترکی «Turkish pizza» که بـه «پیده» مشهور است نانی نازک با مخلفات است و در تنورهای زغالی طبخ می‌شود. پیده را با انواع گوشت ازجمله سوسیس ترکی، گوشت ادویه‌زده و دودی، یا گوشت خُرد‌شده‌‌ی برّه بـه‌همراه پنیر و سبزیجات طبخ می‌کنند. هنگام گذاشتن پیده در تنور هم روی ان تخم‌مرغی می‌شکنند تا مواد روی ان خشک نشوند.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *